Rakaman di hospital

Masa: 1.30 pagi.

Tempat: Hospital Swasta, Bilik rawatan pesakit

Petugas: Saya fulan. Bagaimana keadaan awak sekarang?

Pesakit: Sakit tetapi dah kurang bisanya…

Petugas: Saya dimaklumkan awak perlu rawatan lanjut. Doktor nasihatkan awak untuk berada di hospital ini untuk sekurang-kurangnya dua hari.

Untuk itu, pihak hospital memerlukan cengkeram $5,000 dan ia tidak termasuk yuran profesional doktor. Pendahuluan boleh dibuat secara tunai atau potongan kad kredit.

Pesakit: Saya tidak punya wang sebanyak itu. Saya hanya mampu memberikan cengkeram $1,000 dan saya ada perlindungan insurans.

Petugas: Baiklah, nanti saya lihat bentuk perlindungan insurans awak. Kalau ia tidak melindungi awak untuk keadaan awak sekarang, bagaimana?

Pesakit: Mungkin saya pulang dan jika perlu, datang lagi kemudian. Rumah saya dekat dengan hospital ini.

Petugas: Nanti saya mohon doktor berjumpa dengan awak dan menilai keadaan. Awak sakit dan perlu rawatan.

Pesakit: Baiklah…

Antara fragmen kehidupan yang melalui sisiku.

Selasa, 17 Jun 2016,09:25pagi

About chairulfahmy

A writer.
This entry was posted in Luahan. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

