matajiwa

pada bisikan itu
adalah alunan
mencuit mata jiwa
menyentak kalbu

“aku jauh di pendalaman.”

“aku sedia mudik ke hilir.”

“aku di ulu sana.”

“aku betah melangkah dan menantimu.”

“aku di ulu, selama mana penantianmu?”

“selama mana engkau mahu.”

“nantiku di hujung kuala. kala hadirku basah dalam keringat, diselaputi debu bebayang lalu dan koma-koma waktu yang tidak pernah bernoktah.”

“aku tunggu.”

“aku akan tua dalam perjalanan. capek dalam waktu. engkau lelah menanti. bosan nanti.”

“kita tua bersama.”

“aku hanya mampu berharap.”

“aku tunggu.”

About chairulfahmy

A writer.
This entry was posted in Jejak Diri. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

